Általános Szerződési Feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

Káplár Ildikó, egyéni vállalkozó

Hatályos: 2023. március 14-től

Név: Káplár Ildikó, egyéni vállalkozó (továbbiakban: Szolgáltató)
Székhely: 2711 Tápiószentmárton, Mátyás király út 29.
Levelezési cím: 2711 Tápiószentmárton, Mátyás király út 29.
Nyilvántartási szám: 55179267
Adószám: 56524275-1-33
Tevékenység megkezdése: 2020. szeptember 5.
Kamarai tagság: Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara
Kamarai regisztrációs szám: PE56524275
Honlap: www.cvboost.hu
Email elérhetőség: info@cvboost.hu
Bankszámlaszám: 10103843-77362900-01004009  
Tárhelyszolgáltató: Rackhost Zrt. (székhely: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41., cégjegyzékszám: 06-10-000489, adószám: 25333572-2-06, email elérhetőség: info@rackhost.hu)

  1. Általános rendelkezések, hatály

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a Szolgáltató által a www.cvboost.hu honlapon (továbbiakban: Honlap) kínált szolgáltatások (továbbiakban: Szolgáltatás) igénybevétele során létrejött szerződésekre irányadó általános szerződési feltételeket, és ennek keretében a szolgáltatást igénybe vevő megrendelő (továbbiakban: Megrendelő, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 8:1.§ 3. pontja szerinti természetes személy megrendelő esetében: Fogyasztó) – a továbbiakban együttesen Felek – jogait és kötelezettségeit tartalmazza. Jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan igénybe vett Szolgáltatásra, amelyet Szolgáltató a Honlapon keresztül hirdet, és a Megrendelő igénybe vesz.

Jelen ÁSZF tartalmazza a távollevők között megkötött szerződések esetén a jogszabályban előírt tájékoztatást és a teljesítés szabályait, a szerződés létrejöttére vonatkozó szabályokat, a teljesítési határidőket, fizetési feltételeket, felelősségi szabályokat, valamint az elállási jogokra vonatkozó szabályokat.

 

Szolgáltató az ÁSZF Honlapon történő megjelenítésével Megrendelők számára lehetővé és elérhetővé teszi, hogy a szerződés megkötése előtt a jogszabályban előírt, szükséges tájékoztatást megkapják.

 

Megrendelő a Honlapon keresztül történő megrendelésével egyidejűleg elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat. Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy az ÁSZF-t bármikor a Megrendelőnek küldött előzetes értesítés nélkül módosítsa. Ezen módosítások a folyamatban lévő vagy folyamatos szerződéseket nem érinthetik, a módosítás csak az annak közzétételét követően hatályba lépő szerződéseket érinti.

 

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a vonatkozó jogszabályi rendelkezések, valamint az egyéb kötelezően alkalmazandó normák az irányadók és alkalmazandók.

 

  1. Szerzői jog

A Honlapon megjelenített védjegyek, logók, valamint egyéb anyagok szerzői jogi védelem alatt állnak. Kifejezett előzetes írásbeli hozzájárulás nélkül harmadik személy semmilyen módon és jogcímen nem használhatja, nem másolhatja, nem terjesztheti, és nem teheti közzé a Honlap tartalmát. Tilos a Honlapon előzetes írásbeli hozzájárulás nélkül bármilyen más honlaphoz kapcsolást (linket) létrehozni. Lajstromozott védjegy, valamint szerzői jogi védelem alatt álló mű jogellenes felhasználása jogi eljárást vonhat maga után.

 

  1. Felelősség

Szolgáltató a Honlap használatából, illetve annak bármikor, bármilyen okból, bármilyen időtartamra bekövetkező elérhetetlenné válásából esetlegesen eredő kárért, veszteségért vagy költségért nem vállal felelősséget. Nem vállal felelősséget továbbá semmilyen, arra jogosulatlan személy által végzett, illetve késedelmes információátadás, számítógépes vírus, vonal- vagy rendszerhiba következtében az adatokban végbemenő változásért sem. Szolgáltató fenntartja a jogot a Honlapon megjelenített tartalmak módosítására, továbbá elérhetőségük megszüntetésére. Szolgáltató nem vállal továbbá felelősséget olyan, harmadik fél által létrehozott, továbbított vagy publikált anyagokért, amelyek a Honlaphoz kapcsolódnak, vagy amelyre hivatkoznak.

 

  1. A szerződés alapjául szolgáló jogszabályok
  • az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2018/302 rendelete (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
  • évi CXIX. törvény a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről (DM törvény)
  • évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről (Fgytv.)
  • évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
  • évi C. törvény a számvitelről (Számviteli tv.)
  • évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (Eker tv.)
  • évi CXXVII. törvény az általános forgalmi adóról (Áfa tv.)
  • évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról (Fttv.)
  • évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (Grt.)
  • évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.)
  • évi CXXX. törvény a polgári perrendtartásról (Pp.)
  • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
  • 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  1. Fogalmak
  • Általános szerződési feltétel: Általános szerződési feltételnek minősül az a szerződési feltétel, amelyet az alkalmazója több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a másik fél közreműködése nélkül előre meghatározott, és amelyet a felek egyedileg nem tárgyaltak meg.
  • Digitális elemeket tartalmazó áru: ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában, vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit
  • Felek: Szolgáltató és Megrendelő együttesen
  • Fogyasztó: a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontjában meghatározottak szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
  • Fogyasztói szerződés: az a szerződés, amely fogyasztó és olyan személy között jön létre, aki (amely) a szerződést gazdasági vagy szakmai tevékenysége körében köti
  • Funkcionalitás:a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse
  • Interoperabilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel, amely eltér attól, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják
  • Kompatibilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy – átalakítás szükségessége nélkül – együtt tudjon működni olyan hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják
  • Megrendelő: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
  • Szerződés: Szolgáltató és Megrendelő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
  • Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely olyan szerződés, amelynek alapján a vállalkozás az igénybe vevő/fogyasztó részére szolgáltatást nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, ideértve a digitális szolgáltatásokat is.
  • Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a Felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő Felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
  • Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a Felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
  • Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden olyan birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, amely a Szerződés tárgyát képezi
  • Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
  • Vételár: az áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás
  1. A szerződés nyelve, a szerződés formája

A szerződés nyelve a magyar.

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat Szolgáltató nem iktatja.

 

  1. Árak
  • A Honlapon feltüntetett árak

Az árak forintban értendők, áfát nem tartalmaznak. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem érinti a már megkötött szerződéseket. Amennyiben hibásan feltüntetett árú Szolgáltatásra megrendelés érkezik, de a szerződés még nem került megkötésre, úgy Szolgáltató az ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja alapján, az ott meghatározott feltételek szerint jár el.

 

  • Hibás ár

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:

  • 0 Ft összegű ár
  • kedvezményes ár esetében a meghirdetett kedvezmény mértékével csökkentett ár összege tévesen került feltüntetésre.

Hibás ár feltüntetése esetén Szolgáltató felajánlja a Szolgáltatás valós áron történő megvásárlásának lehetőségét. Megrendelő jogosult dönteni, hogy a Szolgáltatást valós áron megrendeli, vagy lemondja a megrendelést, amely utóbbi esetben Megrendelőt ezért hátrányos jogkövetkezmény nem éri.

 

  1. A Szolgáltatások köre, a Szolgáltatások kiválasztása és megrendelése
  • A Szolgáltatások köre

Szolgáltató a Honlapon keresztül önéletrajz audit, valamint önéletrajz elkészítésével kapcsolatos Szolgáltatásokat kínál.

 

A Szolgáltatások tartalma Szolgáltatásonként változhat. A Szolgáltatások részletes tartalma a Szolgáltatások leírásában megtalálható, így a Szolgáltatás megnevezése, rövid leírása, díja, a kapcsolattartás formája, valamint a Szolgáltatás teljesítésének tervezett átfutási ideje.

 

Szolgáltató egyedi megkeresésre a Honlapon nem részletezett, de a Szolgáltatás jellegével összefüggő vagy a megrendelt Szolgáltatást kiegészítő egyéb Szolgáltatást is nyújthat, melyre vonatkozóan egyedi ajánlatot ad Megrendelő részére.

 

Szolgáltató felhívja a figyelmet arra, hogy nem tudja garantálni azt, hogy az általa nyújtott Szolgáltatás segítségével Megrendelő biztosan állást talál, vegy elnyeri az általa megcélzott pozíciót. Szolgáltató az általa kínált Szolgáltatás keretein belül a Megrendelő által megküldött információk alapján tanácsadást és segítséget nyújt önéletrajz írásában, valamint meglévő önéletrajz módosításában, kiegészítésében.

 

  • A Szolgáltatások kiválasztása és megrendelése

A Szolgáltatások regisztráció nélkül is megrendelhetők, azonban a Szolgáltatás megrendelésével felhasználói fiók létrejön.

 

A Szolgáltatás kiválasztásakor Megrendelő a „Megrendelem” gombra kattintással a „Pénztár” oldalra kerül, ahol megadhatja a számlázási adatokat, megtekintheti a rendelés összegzését, valamint kiválaszthatja a fizetési módot.

 

Amennyiben Megrendelő – az adatok megadása után – egyetért a megrendelés tartalmával, a „Megrendelés elküldése” gombra kattintással a megrendelést véglegesítheti.

 

  1. Adatbeviteli hibák javítása

Megrendelőnek a megrendelés során, a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az általa bevitt adatok javítására vagy módosítására. Fontos, hogy Megrendelő mindig ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen az általa megadott adatok alapján kerül sor a számlázásra, illetve a Szolgáltatás megküldésére. Szolgáltató kifejezetten felhívja Megrendelő a figyelmét arra, hogy az általa tévesen megadott email cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti, és meggátolhatja a szerződés létrejöttét, mely esetért Szolgáltató nem vállal felelősséget. Amennyiben Megrendelő a rendelés véglegesítését követően hibát fedez fel a megadott adatokban, a lehető legrövidebb időn belül a rendelése módosításának kezdeményezése szükséges. A hibás rendelés módosítását a megrendeléskor megadott email címről küldött levéllel jelezheti Szolgáltató felé.

 

  1. Ajánlattétel, a megrendelés feldolgozása és a szerződés létrejötte
  • Ajánlattétel

A Honlapon közölt információk nem minősülnek Szolgáltató részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Megrendelő minősül ajánlattevőnek.

A „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával Megrendelő kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlata megtett ajánlatnak minősül, továbbá Szolgáltató jelen ÁSZF szerinti visszaigazolásának megérkezése esetén a nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után. Megrendelőt ajánlata 48 óra időtartamban köti. Amennyiben Szolgáltató a Megrendelő ajánlatát a jelen ÁSZF szerint 48 óra belül nem igazolja vissza, Megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség alól.

 

  • A megrendelés feldolgozása és a szerződés létrejötte

Megrendelő a rendelését bármikor leadhatja.

 

A megrendelések feldolgozása folyamatosan történik. Amennyiben a megrendelések feldolgozása bármilyen okból szünetel, arról Szolgáltató a Honlapon keresztül előzetesen tájékoztatást ad a Honlap látogatói részére.

 

Szolgáltató a Megrendelő ajánlatának elküldését követően azonnal, de legfeljebb 48 órán belül – a rendelés részleteit tartalmazó – automatikus email formájában visszaigazolja az ajánlatot. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató által küldött visszaigazoló email a Megrendelő levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.

 

Az automatikusan érkező visszaigazoló email tartalmazza továbbá a megrendelt Szolgáltatás vételárának átutalásához szükséges adatok, valamint a fizetési határidőt.

 

Megrendelőnek az utalásra 5 munkanap áll rendelkezésre. Amennyiben ezen idő alatt a megrendelés összege nem érkezik meg Szolgáltatóhoz, Szolgáltató jogosult törölni a rendelést, melynek megtörténtéről külön emailben értesíti Megrendelő. Ezt megelőzően Szolgáltató emlékeztető email(eke)t küld Megrendelő részére az utaláshoz szükséges adatokról.

 

Szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy a teljesítést – valamennyi Szolgáltatás tekintetében – kizárólag az utalás megérkezését követően kezdi meg, a részletek egyeztetésére is csak azt követően kerül sor.

 

A megrendelést elküldését követően Szolgáltató 24 órán belül felveszi a kapcsolatot Megrendelővel. Amennyiben a 24 órás határidőt Szolgáltató bármilyen okból nem tudja tartani, arról a Honlapon keresztül előzetesen tájékoztatást ad a Honlap látogatói és Megrendelő részére.

 

A Szolgáltatás díjának rendezését követően Szolgáltató emailben értesíti Megrendelőt a megrendelés feldolgozásának megkezdéséről, valamint egyeztetést kezdeményez a választott Szolgáltatás teljesítéséhez szükséges információk, adatok és fájlok megküldése, és a telefonos/online konzultáció időpontjának meghatározása érdekében.

 

Amennyiben Megrendelő az Önéletrajz Audit Szolgáltatást választotta, Szolgáltató a rendelkezésre álló önéletrajzot – elsősorban szerkeszthető formátumban – bekéri Megrendelőtől, majd a Honlapon megjelölt határidőben megjegyzéseivel, észrevételeivel, tanácsaival megjelölve elektronikus úton visszaküldi Megrendelő részére.

 

Bármely önéletrajz készítést tartalmazó Szolgáltatás választása esetén Szolgáltató a Honlapon közölt átfutási idő végéig az elkészült dokumentumot elektronikus úton – elsősorban – pdf formátumban küldi meg Megrendelő részére.

 

A Szolgáltatások a Honlapon a Szolgáltatások tartalmánál közölt számú, 1 vagy 2 ingyenes átdolgozási lehetőséget tartalmaznak. Az ingyenes átdolgozási lehetőséget a Szolgáltatás maximum 1 elemére vonatkozóan biztosítja Szolgáltató. Amennyiben Megrendelő átdolgozásra irányuló kérése olyan jelentős mértékű, vagy más egyéb okból indokolja, Szolgáltató dönthet úgy, hogy az átdolgozást díj ellenében biztosítja. Ilyen esetekben Szolgáltató egyedi tájékoztatást nyújt, mely kiterjed a fizetendő díj mértékére.

 

Az ingyenes átdolgozást Megrendelő a Szolgáltatás teljesítését, azaz a termék Szolgáltató általi átadását követő 5 munkanapon belül kezdeményezheti Szolgáltató felé küldött email útján. Amennyiben a Szolgáltatás 2 ingyenes átdolgozási lehetőséget tartalmaz, úgy Megrendelő az 1. átdolgozási lehetőséget az előzőekben leírt határidőben és módon, a 2. átdolgozási lehetőséget az 1. átdolgozás átadását követő szintén 5 munkanapon belül kezdeményezheti Szolgáltatónál emailen keresztül.

 

  1. Fizetési módok és feltételek

Megrendelő a Szolgáltatás vételárát banki előre utalással teljesítheti a megrendelést követően kapott emailben részletezett módon, határidőben és bankszámlaszámra.

 

Az utalás beérkezését követően Szolgáltató elektronikus számlát állít ki, melyet elektronikus úton megküld Megrendelő részére.

 

  1. Teljesítési határidő

 A rendelés teljesítésének várható időpontjáról Szolgáltató a Honlapon keresztül az egyes Szolgáltatások leírásánál nyújt tájékoztatást.

 

Általános teljesítési határidő – a megrendelés összegének beérkezésétől függően – legfeljebb 10 munkanap.

 

Amennyiben Szolgáltató a Szolgáltatásokkal kapcsolatban a Honlapon meghatározott teljesítési határidőt (átfutási időt) bármilyen okból nem tudja tartani, arról a Honlapon keresztül vagy Megrendelőnek elektronikus úton küldött értesítés formájában előzetesen tájékoztatást ad.

  1. Elállási jog

Fogyasztót a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 20. §-a szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. Fogyasztó az elállási jogát szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja.

 

A 6. fejezetben meghatározott „Fogyasztó” fogalmából következik, hogy nem minősül Fogyasztónak az egyéni vállalkozó, egyéni cég, gazdasági társaság, jogi személyek, jogi személyiség nélküli szervezetek, a társasházak, és így nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal.

 

Ha a szerződés megkötésére Fogyasztó tett ajánlatot, Fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

 

Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja:

  • a Honlapon található nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy
  • az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján.

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó nyilatkozatát a határidőn belül elküldi, amelynek határideje 14 nap.

 

Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogát a rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

 

Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

 

A 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 22. §-nak megfelelő elállás esetén az Szolgáltató a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

 Az elállás joga nem illeti meg Megrendelőt a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés – a Szolgáltatás egészének teljesítését követően –, valamint a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a Megrendelő kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Megrendelő a beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásulvételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát.

 

Megrendelő tudomással bír arról, hogy az ÁSZF elfogadása esetén beleegyezik abba, hogy Szolgáltató a Szolgáltatás megrendelését követő 24 órán belül a teljesítéshez szükséges információk és adatok bekérése, valamint a telefonos/online konzultáció időpontjának meghatározása érdekében felveszi a kapcsolatot Megrendelővel, a Szolgáltatás vételárának megfizetését, valamint az adatok beérkezését követen pedig azonnal megkezdi a teljesítést.

A Szolgáltató által bekért adatok és információk Megrendelő általi elküldésével Megrendelő elveszíti elállási jogát, melyet Megrendelő jelen ÁSZF elfogadásával tudomásul vesz. A megrendeléstől való elállási jog gyakorlása tehát kizárólag a Szolgáltató által bekért információk Megrendelő általi elküldését megelőzően lehetséges.

 

  1. Szavatosság, jótállás

A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

 

Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

 

A Szolgáltatás hibája esetén Szolgáltató a szavatossági jogokat a Ptk. és 45/2014 (II.26.) Kormányrendeletben foglaltak szerint biztosítja.

 

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

 

Szolgáltató nem tartozik felelősséggel abban az esetben, ha Megrendelő személyi számítógépe vagy más hordozható eszköze – a megfelelő program vagy alkalmazás hiánya miatt – nem alkalmas Szolgáltató által elkészített és megküldött fájlok megnyitására és beolvasására.

 

  • Kellékszavatosság

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet 3. számú melléklet alapján készült.

 

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

  • kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
  • ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát Szolgáltató költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
  • választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra Szolgáltató adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak, de 1 évnél rövidebb elévülési határidő ekkor sem köthető ki érvényesen.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

  • Jótállás

Jogszabályban előírt kötelező jótállási kötelezettség nem vonatkozik a Szolgáltató által kínált Szolgáltatásokra.

 

  1. Panaszkezelés, jogérvényesítés, vitarendezés
  • Írásban tett panasz

Megrendelő a Szolgáltató, valamint a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek a Szolgáltatás Fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát postai vagy elektronikus levél útján írásban közölheti Szolgáltatóval az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

Honlap: www.cvboost.hu

Levelezési cím: 2711 Tápiószentmárton, Mátyás király út 29.

Email elérhetőség: info@cvboost.hu

 

Az írásban tett panaszt Szolgáltató köteles a beérkezést követő 30 napon belül írásban megválaszolni, és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját Szolgáltató köteles megindokolni.

 

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

 

Amennyiben Szolgáltató és Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, a következő pontokban részletezett jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Fogyasztó számára.

 

  • Fogyasztóvédelmi eljárás

Fogyasztó bármilyen fogyasztóvédelmi probléma esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre vagy hivatalból eljár, vizsgálva ezzel Szolgáltató piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból. Fogyasztó egyedi ügyét azonban a békéltető testület oldja meg, azaz a fogyasztóvédelmi hatóság ebben az esetben átteszi a kérelmező ügyét a békéltető testülethez.

A fogyasztóvédelmi hatóság a kormányhivatal. A fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei megtalálhatóak itt: https://www.kormanyhivatal.hu/hu

 

  • Bírósági eljárás

Megrendelő a Ptk., valamint a Pp. rendelkezései alapján jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bírósági úton történő érvényesítésére.

 

  • Békéltető testület

Ha Fogyasztónak vásárlásával kapcsolatban kifogása merül fel, és azt nem tudja a Szolgáltatóval rendezni, a gyors, ingyenes és egyszerű eljárást lefolytató békéltető testülethez fordulhat. A békéltető testület egyezséget próbál meg létrehozni a Fogyasztó és a Szolgáltató között, ennek hiányában pedig dönt az ügyben. Fontos, hogy a Fogyasztó csak szerződésének teljesítésével, azaz egyedi jogvitájával kapcsolatban fordulhat a testülethez, más, a fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörébe tartozó ügyben (pl. megtévesztés, árfeltüntetés, stb.) nem, ilyen esetben a békéltető testület átteszi az ügyet a fogyasztóvédelmi hatósághoz.

A békéltető testület a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett független testület. Hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. Szolgáltatónak együttműködési kötelezettsége van, ami azt jelenti, hogy a békéltető testületi meghallgatásra Szolgáltató köteles válasziratot benyújtani, valamint a meghallgatáson a cég képviselője köteles megjelenni, ellenkező esetben fogyasztóvédelmi bírságot szab ki rá a fogyasztóvédelmi hatóság.

 

A cég személyes megjelenési kötelezettsége nem terjed ki arra az esetre, ha székhelye, telephelye vagy fióktelepe az eljárást lefolytató békéltető testület szerinti vármegyében nincs. Ebben az esetben Szolgáltató együttműködési kötelezettsége a Fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

 

A békéltető testületi eljárás megindításának feltétele, hogy Fogyasztó az eljárás megindítása előtt Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelje a panaszügy rendezését. A közvetlen rendezés sikertelensége esetén adható be kérelem a békéltető testülethez.

 

Jogorvoslat, fellebbezés lehetősége a Békéltető Testület döntése ellen:

Az Fgytv. rendelkezési értelmében bíróság előtt csak abban az esetben van lehetőség a határozat megtámadására, ha az eljáró tanács eljárási szabályt sértett, illetve a Szolgáltató az ajánlás hatályon kívül helyezését kérheti a bíróságtól jogszabálysértés esetén.

 

A békéltető testületi döntés nem érinti Fogyasztónak azt a jogát, hogy igényét bírósági eljárás keretében érvényesítse. Tehát a bírói út igénybevételére a békéltető testületi eljárás lefolytatását követően is van lehetőség.

 

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

 

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy Imre utca 36.

Telefon: +36-72-507-154

Email: info@baranyabekeltetes.hu

Honlap: www.baranyabekeltetes.hu

 

Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefon: +36-20-373-2570

Email: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

Honlap: www.jaszbekeltetes.hu

 

Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefon: +36-76-501-525, +36-76-501-532

Email: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

 

Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefon: 06-34-513-010

Email: bekeltetes@kemkik.hu

Honlap: www.kem-bekeltetes.hu

 

Békés Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefon: +36-66-324-976

Email: bekeltetes@bmkik.hu

Honlap: www.bmkik.hu

 

Nógrád Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fsz. 14.

Telefon: +36-32-520-860

Email: nkik@nkik.hu

Honlap: www.nkik.hu

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli utca 1.

Telefon: +36-46-501-090, +36-46-501-871

Email: bekeltetes@bokik.hu

Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

 

Pest Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2

Telefon: +36-1-792-7881

Email: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap: www.pestmegyeibekelteto.hu

 

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefon: +36-1-488-2131

Email: bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlap: www.bekeltet.bkik.hu

Somogy Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefon: +36-82-501-000, +36-82-501-026

Email: skik@skik.hu

Honlap: www.skik.hu

 

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefon: +36-62-554-250/118

Email: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi utca 2.

Telefon: +36-42-420-180

Email: bekelteto@szabkam.hu

Honlap: www.bekeltetes-szabolcs.hu

 

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefon: +36-22-510-310

Email: bekeltetes@fmkik.hu

Honlap: www.bekeltetesfejer.hu

Tolna Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 7100 Szekszárd, Arany János utca 23-25.

Telefon: +36-74-411-661

Email: kamara@tmkik.hu

Honlap: www.tmkik.hu

 

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a

Telefon: 06-96-520-217

Email: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu

Honlap: www.bekeltetesgyor.hu

 

Vas Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc utca 23.

Telefon: +36-94-312-356, +36-94-506-645

Email: pergel.bea@vmkik.hu

Honlap: www.vasibekelteto.hu

 

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty utca 13-15.

Telefon: +36-52-500-710, +36-52-500-745

Email: bekelteto@hbkik.hu

Honlap: www.hbmbekeltetes.hu

Veszprém Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220

Telefon: +36-88-814-121, +36-88-814-111

Email: info@bekeltetesveszprem.hu

Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu

Heves Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint

Telefon: +36-36-416-660/105

Email: bekeltetes@hkik.hu

Honlap: www.hkik.hu

 

Zala Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

Telefon: +36-92-550-513

Email: zmbekelteto@zmkik.hu

Honlap: www.bekelteteszala.hu

 

  • Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság Online létrehozott egy platformot, ahol a fogyasztók és kereskedők felkérhetnek egy pártatlan vitarendezési testületet online vásárlással kapcsolatos jogvitáik rendezésére.

 

Az online vitarendezési platform segítségével lehetőség van internetes vásárlással kapcsolatos panaszokat digitális formában, bármelyik uniós nyelven az Európai Unió bármely pontjáról elküldésére a kiválasztott alternatív vitarendezési testületnek.

 

Az eljárás általában teljes mértékben online zajlik, az alternatív vitarendezési testület kiválasztását követően kb. 90 napot vesz igénybe, és ingyenesen vagy jelképes összegű díj ellenében történik.

 

Elérhetőségek és részletek itt:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

 

  1. Értékelés elhelyezése a Honlapon

Szolgáltató a Honlapján megrendelői véleményeket tesz közzé, mely a Szolgáltatások értékelését teszi lehetővé.

 

Véleményt, értékelést Szolgáltató emailen kér azon Megrendelőktől, akik valamely Szolgáltatást megvásárolták. Megrendelők válasz email formájában írhatnak véleményt a Szolgáltatásról.  Ezen technikai intézkedések biztosítják, hogy csak tényleges Megrendelők adhassanak le értékelést.

 

Szolgáltató a pozitív és negatív értékelések között nem tesz különbséget. Szolgáltatónak abban az esetben van lehetősége az értékelések moderálására, ha azok tartalma obszcén vagy sértő.

 

Fentiek következtében a Honlap csak valós, a Szolgáltatásokat ténylegesen megvásárló és/vagy használó Megrendelők értékeléseit és véleményeit tartalmazza.

 

  1. Részleges érvénytelenség

Amennyiben az ÁSZF valamely pontja hiányos vagy hatálytalan, a szerződés egyéb pontjai érvényben és hatályban maradnak. A hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandók.

 

  1. Magatartási kódex

Szolgáltató nem rendelkezik az Fttv. szerinti magatartási kódexszel.